Barcelona!

Det har varit ett par hektiska, men lönsamma, dagar i London och nu har jag landat i Barcelona. Efter att ha varit vaken ett helt dygn (och lite till) i vanlig ordning, slocknade jag som ett utblåst ljus väldigt tidigt igår kväll och vaknade vid 5 i morse totalt utvilad. Riktigt nice!



Det är väldigt spännade att åka runt på det här viset och se vad det är för boende man har hittat när man inte åker charter, det kan bli precis hur som helst! Det lilla panget här i Barcelona ligger väldigt centralt, på tredje våningen i en gammal fastighet full med lägenheter. De två våningar som innehåller alla rummen på Eddies Guest House, ser ut precis som de stora gamla lägenheterna på östermalm, och då gör det inte så mycket att badrummet med badkar och toalett och tillhörande kristallkrona i taket inte ligger i mitt rum utan precis utanför..  =)

Gratis wifi överallt och storbilds-TVn i det lilla vardags/samlings/frukost-rummet och oerhört trevlig personal gör att jag är helt säker på att vistelsen här i Barcelona kommer att bli fantastisk! Jag vet att pokern är bra här och med lite skicklighet och en aning tur så hoppas jag att den även blir lönsam...

Det trillade ner ett översättningsjobb precis när jag åkte hemifrån, 16 sidor ska vara klara till på torsdagmorgon plus att jag har deadline på första delen av den nya artikelserien till First Poker så det blir till att jobba hela dagen idag. Vädret är perfekt för sådana övningar (mulet) men Norbert som fixade frukosten lovade att det kommer att bli sol efter lunch. Härligt med människor som inte bara kan fixa frukost utan även vädret!

Apropå frukost - Vem f-n kom på att ha chockladkräm, typ Nutella, på rostat bröd? Och varför, VARFÖR, är jag så nyfiken hela tiden så jag var tvungen att prova det? ;D Förhoppningsvis så kommer jag fortsätta med mina gamla vanor när jag kommer hem igen och strunta i frukosten helt, så det är ok. =)
Tur att man inte har kids. Hur skulle man kunna hindra dom från att vilja ha det på mackorna??

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha, första gången jag var på Grand Canaria fick vi vitt bröd med Nutella på i miniklubben på hotellet. Det vara bara för stackars föräldrarna att köpa med sig ett par burkar hem... Det dröjde nog 10 år innan man så dom i affären hemma så fram tills det så visste vi att om semesterresan bar till Spanien så skulle vi få choklad på mackorna!

2010-09-20 @ 10:27:31
URL: http://lindacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0