bättre poker!


fotot är från den världsberömda Spaanläggningen i Budapest

I takt med att min livepoker har blivit mycket bättre så har det blivit precis tvärtom med onlinepokern. Det beror förstås på att jag inte spelat lika mycket online, nästan ingenting alls, och när jag väl har dragit igång klienten så har det varit i helt rekreationellt syfte och i helt fel läge. Fel läge för att jag är för trött att göra något annat. Därför har jag spelat på den låga nivån jag en gång började och inte engagerat mig speciellt. Ganska självklart, jag vill ju inte göra av med mer pengar än nödvändigt. Turneringarna online har inte heller funkat så bra, jag förutom att jag lyckades kvala in mig direkt till Online SM main event i November, på första försöket. €2 kostade den. Snyggt!

Jag har allvarligt funderat på att helt lägga ner onlinepokern eftersom det inte verkar ha något syfte alls och jag gillar ju inte att förlora pengar. Bara gå in och spela en eller två turneringar i månaden, i syfte att kvala in till någon större, möjligtvis. I fredags bestämde jag mig för att ge "linan" en sista chans och satte in ett litet belopp för att spela €50 turneringen och sedan cg för resten med tanken att det är sista gången jag sätter in pengar. Så får vi se hur länge det räcker. Självklart med tanken att ge tusan i att plocka ut dom när jag vinner, som jag har gjort hittills.. =)

Antingen eller liksom.

Jag vet inte vad som gjorde det riktigt men jag gick in på ett bord två nivåer högre än jag brukar. €93 tog jag med mig dit. Det tog inte många minuter innan jag hade dubblat upp och jag var uppe i €500 på tre timmar och klev av bordet när jag började förlora och tog med mig €400 därifrån. På lördagen var jag inne en stund mitt i natten, två timmar kanske, och kom upp i €600. Jag undrade förstås om det berodde på löningshelgen eller om jag helt enkelt och väldigt plötsligt hittat till min rätta nivå? I går gick jag in och spelade kvalet till Unibetopen warmupen den 11/7 (slutade femma) och samtidigt givetvis lite cashgame. Strax före midnatt har jag lagt ytterligare €200 till potten som nu är uppe i €800.

Nej jag vet att det inte är speciellt speciellt i det stora hela, men för mig är det ett oerhört bra resultat för att vara online cashgame! Faktiskt personbästa!

Jag har lite kvar att fixa och sedan ska min kära mor följa med som smakråd och köpa nya stackars blommor till lägenheten och balkongen eftersom de andra dog av saknad när jag var på SM i Tallinn via weekend på Åland...

Det är nog inte så lätt att vara blomma i min värld..  =)


Kommentarer
Postat av: BarbaGul

Finns rätt fina i plast som jag kör, har ju dessvärre svarta fingrar hehe..

2009-07-02 @ 10:25:10
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: Åsa

hahahaha! Precis som jag!! =D

2009-07-02 @ 14:42:18
URL: http://xcobra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0