Bio och poker

SOL på balkongen!!

Kom hem vid 0430 i morse efter en lönsam session på CC och en mycket trevlig bio med Barba. Vi såg Män som hatar kvinnor, om någon har missat det, och förväntningarna infriades! Förvånande nog så vad biljetterna dlutdålda när vi gled in på Filmstaden Söder en halvtimme innan start (inte jag förstås, men Barba) trots att den har gått så länge! Lite förvånande faktiskt! Det blev middag och ett glas vin emellan, sen testade vi lyckan på Saga på Kungsgatan istället 20:30 istället. Där fanns 5 biljetter kvar så vi hann precis! Boka på nätet och hämta ut i automaterna låter som en bra idé! Ska testa det nästa gång...

Det är ju lite speciellt att titta på en film när du har läst boken och för första gången så var den varianten en total fullträff! FIlmen är fantastiskt bra (5 av 5) även om du inte har läst boken, men om du har gjort det så blir det minst 6 av 5 helt plötsligt! Detta på grund av att du har lite mer bakgrund och du hänger med på antydningar och ser detaljerna som annars är lätta att missa första gången du ser filmen. Så läs gärna boken innan du ser filmen, men inte för nära inpå, då blir det ju lite småtråkigt förstås...

Barba åkte hem efter bion och jag drog ner till CC, har ju inte varit där på flera månader känns det som. Fick plats hyfsat snabbt och med tanke på hur det började så är jag väldigt nöjd över resultatet när jag gick hem strax efter 4. Prioriteringen är ju alltid att inte förlora några pengar och kommer man hem med en tusing eller två extra i plånboken så är det ett mycket bra resultat. Det blir en hel del på en månad, även om man bara spelar 2-3 gånger i veckan...

Wok på Orkidé eller vad stället heter precis utanför Medis, är inget jag vill rekommendera faktiskt. Maten gick att äta, men det var inte mer än så och de hade lite för höga priser med tanke på innehållet och (o-)servicen... Tur att sällskapet var så trevligt!!  =)

Nu ska jag sätta mig en stund i solen igen och ladda inför slutet av veckan. Den innehåller jobb på brandkåren inatt, ingen sömn utan direkt till Åland i morgon för att träffa Gia och kolla in Paf Open i beachvolley och förhoppningsvis spela lite poker. Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Gia

Såvida det inte strular med pokern förstås, sånt har ju hänt förr... Kram och välkommen!

2009-08-19 @ 23:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0