Baklängesdagen

Jag gick inte och lade mig förrän klockan tolv på dagen efter att ha åkt förbi banken och växlat in lite utländsk valuta som jag hade fått "över". Det är väl fantastiskt, att få över pengar när man har varit utomlands? =)

Well, så går det när man spelar poker.. hihi


Persbrant är en riktig drummel, men han har väldigt blå ögon! Ungefär som den här
bilen jag hittade på väg hem till Barba för ett par veckor sedan...  I like!


Sen när jag kom hem så fibblade jag runt lite, funderade på lite grejjer och tog det lugnt, lade upp en nyhet till firstpoker.se och försökte få tag i Anton som lyckats med bedriften att vinna EMOP i Barcwelona i helgen. Riktigt kul och mycket bra jobbat Anton! Det gick bra för många svenskar så det gäller förresten för allihopa, med en "extra" till Bison som kom tvåa i Omaha-eventet Synd att Entraction är helt ointresserade av att synas i svensk media, annars hade vi ju varit på plats! Men man kan ju inte vara överallt.. =)

Ja, gick och la mig mitt på dagen som sagt, efter att ha jobbat 19-07 på brandkåren. Vaknade efter bara fem timmar och gled ut på balkongen med den stora kaffemuggen och lade mig i en av solstolarna. Det finns inte så mycket som slår det på morgonen faktiskt! Jag fick med mig boken jag håller på och läser för tillfället, en bok av mästarförfattarinnan Anna Gavalda, en mycket bra bok, jag ska berätta mer om den senare.


stackarn ser ut att ha väldigt tråkigt...


Jag satt ute i solen på balkongen tills solen gick ner bakom huset mittemot, vid 1930-tiden och gick in och käkade frukost. Eller "frunch" snarare, det blev bakad potatis med hemlagad skagenröra och lite sallad till, samma som igår men det är ju så gott och det blev en perfekt frunch-portion över!

När jag frunchat klart (ganska bra ord va?) så fortsatte jag att läsa boken och har läst ända tills nu, den är riktigt svår att lägga ifrån sig! Kände att jag var tvungen att kolla mailen och lite annat, Anton hade svarat på min förfrågan och har skrivit en kanonbra berättelse om hur det gick till när han vann turneringen så den kommer upp på First Poker.se alldeles strax.

Det blev en riktigt skön kväll, nu ska jag städa undan lite så jag slipper tänka på det under de kommande 10 nätterna då jag ska jobba på brandkåren. Jag har flera projekt på gång och lite planer för framtiden, men jag jobbar nästan en heltid på brandkåren den här månaden så jag koncentrerar mig på det till att börja med, även om passen inte kommer lika tätt i fortsättningen som under just de följande dagarna. Livet är riktigt sköänt just nu, det här har varit en perfekt uppsamlingsdag! Nu häller jag upp en glas rosé, sätter på hög musik i lurarna (grannarna håller inte riktigt mitt tempo vid den här tiden på dygnet) och börjar städa! Hihi, ja, jag vet att jag är lite knäpp, men det underlättar faktiskt! =D

Hoppas ni också har haft en härlig dag! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0