Hoppsan - Efterlyst!

hahaha, jag fick skratta lite =)

Igår var det *kollar i almanackan* måndag och jag var en sväng på mitt nya extrajobb...
Så här började det...
Fredagsmorgon, hade jobbat natt och äntligen lite semester! Hem och sova, sen upp och åka över till mamma och fixa hennes dator. Mamma hade städat undan papprena med alla koderna på så jag fick åka hem i oförättat ärende. Trodde att jag skulle få fiskgratäng till frukost dessutom men det hade visst mamma glömt bort.. Jaja, jag var ju nyvaken och det gjorde inte så mycket.

Hem i lugn och ro, gick och la mig rätt tidigt, skulle träffa Barbagul och hennes lilla terrorist och gå på releaseparty (skulle man kunna kalla det), klockan 11 mitt i city, sedan hem till Magnus Petersson kl 13 för intervju till tidningen. (First Poker) Allt gick som tåget, jag gjorde intervjun på ungefär två timmar men var lite trött eftersom jag vaknat halv sex på morgonen. Så när jag kom hem vid 16 tiden (shoppade lite på vägen..) så tänkte jag att jag skulle vila lite och gå upp igen kl 21 ungefär. Haha...vaknade klockan 6 morgonen efter!!


hittade nya handskar efter intervjun med Magnus...


Gick upp, hur pigg som helst, fixade kaffe och förde över intervjun till datorn. Satte igång inspelningen och skulle börja jobba med intervjun..  ehh... *brus* mera brus och ännu mera brus...  vad i helv...  *panik*

Jag använder en bordsmikrofon som jag kopplar in i apparaten. Den hade tydligen pajjat. SMS till Magnus - Kan vi träffas idag igen? (Jag kunde ju inte ringa kl 06 en söndagmorgon..) Jag safeade också genom att skicka ett email.

Under tiden försökte jag göra klart reportaget från Black Jack SM men jag hade lite skrivkramp skulle man kunna säga...

Vid 12 då jag inte hört något från honom ringde jag. Han hade precis sett mitt mail. Och jag hade lite panik eftersom min deadline var på måndagmorgon tidigt som attan. Det är så typiskt!

Vi skulle träffas klockan 15 och fram till dess lossnade skrivkrampen så jag fixade med det andra reportaget och några nyheter för webben (firstpoker.se). Sen hem till Magnus igen, jag tog för säkerhets skull med mig en "fredsgåva", jag förstod dagen innan att han var rätt förtjust i Ballerinakex så...

Intervjun gick förstås bra den dagen också, nu var det ju repris dessutom..  =)
Det var dags att bli trött igen, jag hade ju redan varit uppe i tolv timmar och visste att jag skulle vara tvungen att skriva klart intervjun innan jag kunde vila så jag tog en lång promenad ner tii och vid Norr Mälarstrand innan jag gick upp mot Fridhemsplan igen. Underbart väder och riktigt god luft!



Sen hem och jobba igen. Både med intervjun och reportaget och tillhörande foton. Vid halv tre på natten var jag så trött att jag såg i syne, jag trodde fan att det var någon i min hall, jag såg "spöken" i ögonvrån hela tiden... Inte helt färdig men jag var tvungen att vila några sekunder...

Jag sov/vilade i tjugominutersperioder tror jag, till halv sex eller nåt, sen gick jag upp och fortsatte. Skulle ju vara på nya extrajobbet klockan 09 också...hej å hå. Men jag hann klart faktiskt! Tog med datorn och fixade klart det sista på fotona på t-banan, det var lite roligt faktiskt, fan vad trångt det är, och mycket människor, vid 8 på morgonen!? Helknasigt!  =)

Det var en intressant dag, kom därifrån vid 14:30 och skulle hem till mamma för att fixa hennes dator, eller rättare sagt hennes internet, mamma har ju flyttat från sitt fina hus till en ännu finare lägenhet. Eller, ja, det kommer bli ännu finare när det blir klart, alltihop. *s* Som tur är så behöver hon inte fixa något, allt är nytt, men det är ett fasligt sjå att få alla grejjer på plats har jag förstått. Man kan ju inte hjälpa till med sånt heller, grejjerna ska ju förstås stå på speciella platser..  =)



Datorn ville förstås inte starta, jag undrar om hon inte fått något virus i systemet, den kom till ett visst läge, sen startade den om sig igen, kom till samma läge och började om igen. det blev "felsäkert läge", uppdatering av antivirus, search & destroy och starta om igen, sen funkade det. Och - kors i taket - internet, trots nytt konto och allt, var bara att stoppa i sladden! Jag fick koppla ihop TV:n också så att mamma kan kolla nyheterna mellan flyttkartongerna, så nu är hon glad!  =)

Så jag var hemma vid halv sju och var tvungen att betala räkningarna men sov trots det före klockan slagit sju. Och sov till klockan blev sju igen...  haha.. vaknade och kände att det är så himla skönt att ha semester! Låg kvar i sängen i flera timmar och kollade på flera avsnitt av Jericho. Har ni sett den? Jag vet inte om den har kommit till Sverige ännu? Ganska intressant faktiskt, det är visserligen fiction men det handlar om en liten stad utanför Denver (i USA förstås) och vad som händer efter att flera av de stora städerna i USA blivit träffade av bomber.



Sen fick jag ett sms från Bokus som berättade att mina nya böcker har kommit! Yippie!! =)
Så jag har tagit det lugnt och skönt idag och skrattade gott när jag såg att Barbagul har efterlyst mig och var nära att skicka ut Rikslarm!!  *skrattar igen*

Jag e ju här ju!!  =) 
Behövde vila lite bara...  *s*

Kommentarer
Postat av: BarbaGul

Men åååh! fjuuuh hehe



;)

2008-09-30 @ 17:57:16
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: Åsa

haha =)

2008-09-30 @ 18:06:47
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: BarbaGul

Men liksom, värsta Flitiga Lisa? Gick det bra på extrajobbet då?

2008-09-30 @ 18:30:26
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: Alina

Fina bilder! :)

2008-09-30 @ 18:39:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Absolut, det gick jättebra, fast jag fick tala om för dom att jag inte var drogad, bara jäkligt trött.. pupillerna var stora som tefat.. hmm..ska det inte var vara tvärtom?? =)

2008-09-30 @ 20:04:10
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Alina; Tack!

2008-09-30 @ 20:04:46
URL: http://xcobra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0