Äta fisk med gott samvete?

image336
Jag sitter på jobbet förstås, men skulle bra mycket hellre varit hemma och fixat inför påskpokermiddagen imorgon. Jag känner mig lite lätt stressad...  Och eftersom Gia var söt och kom med ölen hon inhandlat på ålandsbåten redan idag och det sen blev lite stressigt för att hinna bli klar till jobbet så glömde jag förstås att ta fram köttet ur frysen..  Är jag förvånad? Nix. Hoppas att jag inte glömmer det ikväll när jag kommer hem efter jobbet också, DÅ kan det bli problem imorgon!  =)

Hittade följande i Expressen idag:
"Rädda haven - köp eko-fisk. Ät fisk med gott samvete."

Är det bara fisk i rätt hav som har gott samvete?
Och HUR vet man att fisken har gott samvete??

I Aftonbladet fick vi samtidigt se den här rockan som hoppade upp och stack en stackars kvinna som låg och solade på en båt, så hon ramlade och slog i huvudet och dog. Han kan inte ha så himla bra samvete nu......

image335


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag undrar lite över solhatten. Var den rockans?

2008-03-21 @ 17:37:21
URL: http://emmybrunner.blogg.se
Postat av: Åsa

Den stal han nog från den stackars kvinnan... det kanske var den han var ute efter från början? =)

2008-03-21 @ 18:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0