Singel är bäst!

Det är lika sant som att ensam är stark! Fast i vissa fall kan man förstås vara starkare om man är två, eller ännu flera för den delen... Nåja, det jag ville säga är att jag kan inte komma ihåg en enda gång i mitt vuxna liv som jag inte har tyckt om tillvaron när jag har varit singel, jag tycker att det är fantastiskt skönt! Jag har aldrig haft något emot att vara själv, oavsett om det regnar ute och jag ligger i soffan och funderar över livet eller om solen skiner och jag kan sitta på balkongen och filosofera. Eller ligga i badkaret och läsa en bok. Eller sova lite, det gör jag alldeles för sällan.

Jag har precis kommit på att det nog är mina arbetstider som gör att jag inte hinner med allt jag vill göra. Jag har inte haft ett "normalt" jobb sedan.. Fasiken, jag har aldrig haft ett normalt jobb... det mest normala var nog när jag var 20 och körde budbil, då jobbade jag visserligen 10-19 plus ofta övertid, men jag var alltid ledig på helgerna. Det har jag inte varit sedan dess...

Helt galet! Det skulle vara fantastiskt skönt att våga/orka/ha ro att ha semester hela juli plus lite till som alla andra..  och att få extra ledigt när det är röda dagar samt över påsk, jul, nyår osv. Samtidigt så fattar jag inte hur jag skulle kunna börja jobba klockan 8-9 på mornarna varje dag. Hur gör man det?

Jag måste avsluta nu tillfälligt, jag ska göra en intervju kl 17 med Anders S Nilsson, (Pokermiljonen, Parlamentet med mera, ni vet..)  och pga busstrejken så tar det extra lång tid att ta mig dit.

När jag låg i badet nyss så kom jag faktiskt på en sak till som är dum med att vara singel... Det är när man har tappat upp badet och ska ta 15 minuters vila med att läsa lite i boken man håller på med, softar ner i badkaret, kollar hur många extra minuter man har, ok - en kvart blir perfekt - öppnar boken, och - upptäcker att det är FEL BOK.... det var förrförra boken i serien som man redan har läst..  *suck*



Serien är mycket bra - jag rekommenderar!!!

//Å

Kommentarer
Postat av: jack h

singel e perfekt - bara man har tillgång till sex på annat sätt än i ett förhållande



keep it up and have en jättebra sommar!

2008-07-05 @ 16:58:58
URL: http://www.text.nu
Postat av: Åsa

Äsch, sex är överreklamerat!! =)

2008-07-07 @ 08:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0