Vill dina grannar att du ska dö?

Det finns en bra anledning att hålla sig väl med grannarna. Rätt var det är så kanske du bli så dålig vid tillfälle då porten är låst och du inte kan öppna den själv. Då ringer nämligen SOS till någon av dina grannar och ber dom snällt om dom kanske skulle kunna öppna porten då en ambulans är på väg eller redan framme till någon som är så dålig att de inte kan öppna själva. Då får man hoppas att grannarna inte är helt oförstende och inte fattar hur man kan ringa mitt i natten och oroa DOM när dom ligger och SOVER... Det hände faktiskt härom natten.

Vi fick en äldre herre på tråden med pågående hjärtinfarkt som var ensam hemma och vi skickade iväg ambulans direkt förstås. Ambulansen var framme på bara någon minut men blev förfröjd då den första granne jag ringde till sa så här:

-Det här är från SOS Alarm, jag undrar om du har möjlighet att öppna porten, vi har ambulans på väg som ska hjälpa en av dina grannar som är så dålig att han inte kan öppna själv.
-VA? Näe, HUR kan du ringa mitt i natten, jag blir ju jätteorolig - Jag ligger ju och SOVER??
-Jo, som sagt en av dina grannar behöver snabb hjälp...
-Nej jag tänker INTE öppna, jag ligger ju och SOVER!!! HUR kan du ringa hit?
-Jo som sagt,om man är så dålig att man inte kan öppna själv så måste vi ju ringa och be grannarna hjälpa till..
-Det var det dummaste...!!
-Ehh, jaha, nä du behöver inte öppna och vi behöver inte ha en diskussion,  jag kan ringa någon annan av dina grannar istället!

Otroligt va???

Ännu mer otroligt är nästa samtal (till nästa granne):

-Hej, jag ringer från SOS Alarm, har du möjlighet att öppna porten, en av dina grannar är jättedålig och vi har en ambulans utanför som inte kommer in genom porten.
- Ojdå nej,  jag har inga ben!
-Har du inga ben??????
-Nej jag är amputerad, men vänta ska vi se..
Det lät som att hon var vaken redan innan jag ringde så jag frågade om hon kanske bodde ihop med någon som hon kunde be assistera.
-Nej men vänta, jag kan hasa mig över till fönstret och slänga ut nycklarna!
Samtidigt hör jag i telefonen hur hon får kontakt med ambulanspersonalen och hojtar till dom: Hej jag kan inte öppna för jag har inga ben men jag slänger ut nycklarna!!

Snacka om hjältinna!!! Dagens ros till dig!

image299


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0