På äventyr i Sundsvall...

image302
Omahaturnering på Nordic Light. Jag kan inte spelet även om den enda Omahahanden jag faktiskt spelat (i Tallinn på ett DC-bord) var ytterst lönsam och quadrupplade upp mig (fyrdubblade) från 3000 till 12 000 EEK...  och jag visste inte vad jag gjorde knappt! Men jag jobbar ju samtidigt så jag kollade runt lite och tog lite foton och försökte spela lite cg själv. Det var iskallt och jag var supertrött efter att ha vaknat kl 08 och bara sovit 4 timmar så jag löste in mig och gick tillbaka till hotellet  -900 för att vila lite med tanken att komma tillbaka när det var typ 5 kvar på finalbordet. Det var ett mycket bra beslut! Kom tillbaka vid 01 ungefär och fick se de 3 sista (4 och 5 åkte ut samtidigt precis innan) spelarna göra upp och slutligen Peter Eichardt vinna hela turneringen. Vi stannade kvar för vinnarintervjun och helt plötsligt var klockan 03 och det skulle stängas igen. 

Nu var det många som var sugna på att fortsätta spela, Kjestrup, Frej, Rolle, Brynja, Mårten och några till som jag inte kommer ihåg namnet på, jo just det, en aprak Greger var med också!  =)  
Jag var ju nyvaken och spik nykter så det var lite småjobbigt faktiskt, blev bjuden på cider som smakade som saft till frukost så det fick bli en härlig GT istället..  fin frulle va? Nä, jag hade ju bara vilat ett par timmar så..  =)

De ville spela 50/50 Omaha men både jag och Brynja protesterade, för min del är det både för hög nivå och fel spel och vi kom överens om att köra 25/25 och vartannat varv, det var enda sättet att få ha kvar tjejerna helt enkelt..  *s*

Det var mycket trevligt även om Greger var rätt jobbig, det där med pott funkade inte riktigt utan det var grävskopemodellen som gällde och väldigt mycket snack. Vi garvade rätt mycket och jag satt mest och funderade på vad tusan jag gjorde där. det var bara att inse att de fyra jag köpt in mig för kommer försvinna, varje hand blev ju till all-in förr eller senare, jag kollade på omahakorten och om jag skulle spela en hand så fick jag göra det genom att gå all-in direkt. Å andra sidan kunde jag ju räkna med att få syn från Greger och det var ju en sorts trygghet. Det är bara det att jag vet ju inte vilka händer som är bra i Omaha. Det blir att gå på den berömda känslan helt enkelt! Efter ett antal varv så hittar jag en hand som kändes riktigt bra. A-A-K-Q (A-A-Q-J kan det oxå ha varit) double suited kändes fint, jag pottade om, kjestrup satt bredvid mig och pottade om igen, några la sig och Frej eller Greger följde med, jag fick gå all-in och det var ju inget konstigt med det. Brädan blev perfekt och jag tripplade upp till lite 12 000.

GT är så himla gott!  =)

Jag fick lite Omaha-coachning av Thomas och Kjestrup, det är ju inte riktigt som vanligt med ett sånt här gäng när de är så onyktra så det där basic om omahahänderna har liksom ingen funktion riktigt. Jag fick mig några småpotter på Texasvarvet, helt plötsligt var jag ju inte lika ofarlig längre eftersom jag hade lite mer "bakom".

Jag fick en bra hand till som jag valde att syna med (K-K en i hjärter plus två bra hjärter till), jag hade färgdrag och topp-par efter floppen plus att brädan parat sig så när Greger ställde mig all-in valde jag - galet nog - att syna.. All-in..  men mina fina pengar som jag gärna ville behålla..  *skratt* jaja, galenskapen hos de andra verkar smitta av sig.. Fler hjärter kom och jag hade kunghög färg klar när Greger lägger upp damer och sexor och jag vet inte allt, det kom ett stort svart moln över huvudet och jag var säker på att han hade fått kåk! Det är krångligt att hålla reda på korten - och markerna sköts över till mig???  Ehh, hmm.,, va?? jag bad Rolle komma ihåg handen så han skulle kunna förklara för mig sen, jag ville ju inte säga till de här semiproffsen att jag inte fattat vad som hänt..  =)

Jag satt där och myste en stund och fick inga fler bra kort plus att jag fortfarande hade hjärtklappning efter sista adrenalinpådraget och funderade i det galna i att spela ett spel man inte kan, speciellt när man spelar om pengar. Dessutom så pass stora pengar. Hade jag torskat den där potten så hade jag blivit besviken på mig själv, även om jag gått in med bara 4000 som jag redan hade räknat bort liksom.

 I normala fall försöker jag att undvika att göra av med det jag spelat in och riskerar inte stacken om jag inte är jäkligt säker på att vinna. Det kan givetvis bli fel ändå, men du förstås säkert vad jag menar. Klart det finns en del kalkylerade risker som är värda att ta men det är inte så ofta.

Jag kände att det var dags att sova, så jag löste in och gick till hotellet. Totalt för dagen + 22 000!! Det är cashgamerekord för mig och då i ett spel jag inte kan?! Härligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0