Feber? Eller bara vårstädning??

Ja jag sa ju det, det känns som att det är vår faktiskt! Efter en sjukt lyckad (läs "lönsam", jag gjorde rekord i plus på cashgame) helg i Sundsvall är jag lyckligt hemkommen trots att jag blev deporterad till tåget, utvilad och full av energi - så full att jag har tillbringat de två sista dagarna med att städa och fixa och laga mat (massor) och fixat med sånt jag inte hunnit med riktigt... Kolla här:

* tvättat

* städat (vanligt)

* lagat mat, kålpudding (ja jag vet att det låter äckligt, men det är bara köttfärs och vitkål - gott!), köttfärsbiffar och hemgjord fantastisk cole slaw! Hemlagad skagenröra till den bakade potatisen och imorgon blir det korvstroganoff. (Jag gör massor till matlådor om någon undrar - jag jobbar ju lite konstigt..)

* frostat av frysen

* fixat toasitsen (haha, mamma köpte en ny till mig men skruvarna var för korta, det har tagit "en stund" och nu fattade vi att de har sågat av skruvarna på visningsexet, som var det enda som fanns kvar med den vinröda färg jag ville ha, för att inte kunderna ska göra illa sig!! TUR att det gick att få tag i nya då! *s*)

* städat badrummet - och fick mig en riktig kyss när jag spolade av väggen, stod på blött golv och skulle torka av vägglysknappen - smart Åsa!!  *skratt*  Ibland kan det vara bra med karlar trots allt!  =)  Jag vaknade till kan man säga!  hihi

* plockat undan julsakerna  (det var bara lite småtomtar här och där..jag trivs med dom!)

* planterat om de nästa döda blommorna

* köpt lite nya blommor och lite kryddor till köksfönstret:

image303

* fixat ny matmaskin - den förra dog ju när jag fick för mig att göra lussekatter..  *suck*

hmm, har jag inte gjort något mer?? Det känns som att jag har glömt något?!

Här är nya apparaten.. 

image304

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0