ärligt stulet...

Hos en av bloggarna jag brukar kika in till lite då och då hittade jag en härlig text som fick mig att dra på smilbanden och jag var ju så klart tvungen att stjäla den vidare, hoppas det inte gör något "Glad Prick"...


En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.
Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.

Ungefär på samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller.

Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.

Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna och där igenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin. Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin...eller hur!?

Kloka ord!  =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Vet du hur många gånger jag har försökt övertyga folk om att det där stämmer??? hahahaha..

2008-08-21 @ 22:40:16
Postat av: Åsa

hihi =)

2008-08-21 @ 23:22:16
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: BarbaGul

Då kan jag lova att jag ska prakticera på Golden Hits sen hehe :P HÖHÖ

2008-08-22 @ 23:15:55
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: BarbaGul

Om du menar den 12:e, samma dag som Golden (jag är lite trött nu hehe) så kan jag inte. Jag kompar från 1430 för ett läkarbesök men kommer till Golden sen, det är väl inte förrän kl 18 nån gång.

Men det lät kul! Fota och bli inte för blarig sen så du pallar Galden också hehe.

Kommer bli kul, över 70 pers som kommer :)



Nu är det natti! Hoppas det är lugnt i kväll i grottan..

2008-08-23 @ 01:55:46
URL: http://barbagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0