Ut med skiten! del 1

Jag insåg idag att jag har råkat börja ett nytt liv, lite sådär ofrivilligt, men fantastiskt skönt! Så här lite efteråt..
Först dog ju min bil så nu blir det sköna promenader överallt och t-bana och sånt och förstås lite taxi emellanåt när jag helt enkelt inte hinner med riktigt. Men det är skönt med frisk luft och småpromenader! Det enda jag inte vill göra utan bil är att åka och handla men det beror ju på att jag gärna handlar allt på en gång och slipper sen i minst 2 veckor. Det blir ganska tungt...    =)  Men det är rätt nära, jag kan ta en mellanpromenad dit och en taxi hem faktiskt, det är rätt skönt. Haha, familjetanterna kommer väl dåna när man i deras små huvuden kanske storhandlar för att spara pengar så använder man det man sparat in och lite till på taxi hem istället!  =) Jaja, det är ju inte mitt problem, jag handlar där jag handlar för att dom har de grejjerna jag använder, lätt att hitta i butiken och - det viktigaste, öppet till 22 på kvällarna!  hehe.. Perfekt!

*********************************************************************

Innan jag berättar det andra ska jag berätta att jag fick sluta köpa vitt vin på box för något år sedan då den tog slut jäkligt fort så fort jag öppnade den. Det var inte jag som drack ur den om man säger så. Det blev till att köpa flaskor istället, ganska trevligt iofs då man kan leka vinprovning. Lite svårare för L - min inneboende - att tömma utan att det märks och förhoppningsvis skulle hon inte ens bli frestad då hoppades jag på. Öppnade en vit El Coto (mycket god Rioja)  och tog ett glas en kväll innan stan.  Jobbade 2-3 dagar och efter en extra jobbig dag kom jag på att jag hade en öppnad flaska vin hemma i kylskåpet och det skulle bli gott med ett glas kallt vitt vin när jag kom hem! Uhhmmh?? Vad konstigt det smakar... när öppnade jag den här? Men det var ju  bara några dagar sedan, den kan omöjligt ha blivit dålig?! Smakar lite till...  men VA FAN...  den har blivit utblandad med VATTEN???!?!?!?!?? *grrrrrrrrrrrrrrrrrrr* Tur för L att hon inte var hemma just DÅ.

L är en tjejkompis som jag har känt i nästan 15 år. Hon har bott hos mig i typ 5 år och blivit lite knepigare med tiden. Konstigt beteende men jobbar mycket (i krogbranschen) och är inte hemma så mycket. Hon är dessutom utbildad somelier, ni vet en sån som kommer och visar/rekommenderar vilka svindyra men utsökta viner ni ska dricka när ni äter riktigt fint på krogen... HUR kan en sån människa få för sig att blanda ut ett Rioja-vin med vatten? Sånt borde det vara fängelsestraff på!?!

I fredags tänkte jag göra en liten fördrink innan det var dags att bege sig till CC för reportaget om Swedish Open (Kan ju inte dricka DÄR). Gick in i mitt rum där jag förvarar det lilla spritförrådet och hämtar den knappt öppnade flaskan med Xante. Mmmumma! Men va fan?! Det luktar verkligen INGENTING..  hmm..smakar lite.... HELT SPRITLÖST?!?!  Har den dunstat eller?! Vad fan har hon gjort nu?? Vad har hon fyllt på med?? Vatten igen? Kollar de andra flaskorna som står på samma ställe, (dvs inne i MITT rum bredvid bokhyllan på golvet eftersom min inneboende började "låna ut" spritflaskorna som bodde i barskåpet i vardagsrummet. Det vill man ju inte få som överraskning så jag flyttade in dom till mig. Det funkade tydligen inte heller... ) 2 whiskyflaskor, 1 vodka, 1 Baileys och lite annat HELT TOTALT TOMMA...  det fanns inte en droppe kvar, förutom den förbannade jävla skit vattenutspädda Xante´n.. 

Tog fram flaskorna och ställde på köksbordet, jag hade inte tid med det där mer, måste ju in och jobba och L var ändå inte hemma. Helvete oxå. Jag blev faktiskt kränkt av att hon tror att jag inte skulle märka något, hon måste ju tycka att jag är dum i huvudet?!


Kommentarer
Postat av: Gia

Vilken liten råtta. Kan hon inte sno från sin arbetsgivare istället?

2007-10-29 @ 10:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0