Negativt vs Positivt

jag började skriva mail helt plötsligt så jag kom av mig ytterligare en gång..  *hopplös*

Jo! Det slog mig (utan direkt anledning) när jag läste Betrayeds blogg, att vi nog gör ett stort misstag när vi utan att tveka berättar om allt skit vi har varit med om, för de nya människorna vi träffar. Man snackar inte om allt fint, roligt och underbart man har varit med om utan man berättar vad exet gjorde eller vad man råkade ut för som liten eller liknande saker. Är inte det helkorkat? Vad ger det för signaler egentligen? Jag har inte själv råkat ut för att bli bedragen, sviken kan man i och för sig bli på många sätt, men inte på samma sätt som Betrayed. Så nu ör frågan B, kommer du berätta för nästa man du träffar att du har blivit bedragen? Vad säger ni andra?

Men visst är det knasigt? Borde man inte berätta om sina fantasier, mål och drömmar istället, eftersom det är ju dom ni tillsammans (förhoppningsvis) kommer gå mot? Annars är ju faktiskt inte personen något för dig?! Självklart finns det ju vissa egenskaper man inte vill ha hos en eventuell partner men det kan man ta reda på på andra sätt. Genom att ställa rätt frågor till exempel. Men då måste man förstås ha tänkt lite först.



Så sätt igång och tänk lite nu.

Det finns lite andra, väldigt enkla, frågor om dig själv som jag verkligen hoppas att du vet svaret på. Vi kan börja med:
* Vad har du för favoritmusik?
* Vilken är din favoritmat?
* Vad gör du om 10 år?
* Vad vill du mest av allt i hela världen?
* Vad är det godaste du vet?
* Finns det något som du skulle vilja lära dig?

ta med dig det självklara:

Om du inte vet vart du ska, hur ska du då hitta dit?

Kommentarer
Postat av: Katten

Jag har många drömmar och mål med mitt liv, men är inne i en period då jag kraftigt reviderar dem. Tror jag fastnade för länge vid fel typ av mål, alltså mål som jag själv inte står som författare till utan sådana mål som jag trodde att livet gick ut på att uppfylla.



Det är alltid svårt att inte tänka och fokusera på sådant man varit med om, det kommer ligga till grund för många av ens beslut och analyser av diverse situationer. Har stött på en hel del där det hela slagit över, då man använder historiska händelser som förutsägelser på kommande saker. Det brukar väl kanske normalt kallas för cynism, något jag är livrädd själv, men jag tror det är lätt att bli cynisk när åren går... Inte kommer jag berätta för min eventuella nästa om allt grått i mitt liv, även om det nog alltid kommer finnas en viss historik som måste få komma fram ibland. Men då kanske mer som en kort tillbakablick hellre än en del i ens vardag som för evigt kommer påverka sinnet hos sin partner.



Så till Dina korta frågor...



Vad har du för favoritmusik?

- Är otroligt beroende av hur jag mår och känner mig, men för närvarande är det mycket chill-out så som Asura, Amethystium, Oceanlab mm. Vill jag höra musik vars texter är väldigt starka eller musik som väcker känslor så blir det nog Marillion, Fish, Emiliana Torrini, Laura Pausini mm. När jag inte alls vill tänka, alltså blockera alla tankar så är det trance typ Armin van Buuren...



Vilken är din favoritmat?

- Sushi. Har favoritställen i Köln, London och Göteborg. Värderar råvarorna riktigt högt! Utöver det älskar jag det mesta som havet har att erbjuda, det är en källa till gudomlig njutning...



Vad gör du om 10 år?

- Om 10 år är jag säker i mig själv och är inte beroende av andra för att må bra, även om jag förhoppningsvis är förälskad i en vacker själ som jag kan ge av mig själv till, men som även skänker mig ro och lycka.



Vad vill du mest av allt i hela världen?

- Acceptera mig själv, vara glad och må bra. Jag vill finna en balans i mitt liv, leva ut mina drömmar och ta tillvara på stunder av lycka. Jag vill kunna hantera down-perioder som vi alla har med en trygghet, inte börja springa åt olika håll bara för att jag tappar kontrollen för en sekund.



Vad är det godaste du vet?

- Om det inte är en smak eller maträtt Du är ute efter så blir mitt svar; Empati.



Finns det något som du skulle vilja lära dig?

- Vara mer lyhörd och lära mig mer om livet, vad som får mig att må bra och vad som får mig att känna mig mindre bra. Jag vill ut i världen och lära mig mer om andra människor, om andra kulturer och vad som får jorden att snurra sett ur deras perspektiv.



Må gott, Katten!

2009-07-19 @ 18:16:38
URL: http://metrobloggen.se/kattenbloggar
Postat av: Betrayed

Hej!



Har svarat i min blogg istället!

Kram

2009-07-19 @ 20:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0