Konsert i Monte Carlo?

Det vore ju superhäftigt!! Men just den helgen är jag dubbelt uppbokad redan.. !"#¤%&/()= !!! Annars hade jag absolut hängt med! (Som förklaring till mina närmare vänner som inte riktigt är med på noterna så kan jag avslöja att jag snackar konserten med den italienska superstjärnan Laura Pausini)

Jag kan bara inte fatta hur jag har kunnat missa att hon var i Sverige i slutet på maj??!?!?!? HUR gick det till??

Tillbaka till London..
(Jag var tvungen att byta inlägg pga krånglande inställningar)

Landade på Heathrow och promenerade ungefär 2 mil från bagageutlämningen till Londons svar på tbana "the underground" som jag ville åka för att kanske hinna se något på vägen in till stan.. Bra val Åsa! Det är en väldig skillnad på deras och våran tbana!


värsta idyllen ju! 


Det första jag såg när jag kom fram efter ett litet byte i Earls Court var detta härliga hus


det ser så inbjudande ut!


Jag hoppades på att jag skulle komma rätt nära hotellet men hade glömt att skriva upp hur jag skulle gå sen. Ingen fara, mitt hotell var det andra jag fick syn på..  =D



Så långt var allt perfekt! Nu gällde det bara att ha lite tur också, jag visste att incheckningen egentligen skulle vara kl 1500 och klockan var ungefär 12. Det visade sig vara det minsta problemet, i incheckningsdisken sa tjejen att jag var inbokad från "imorgon".. Ehh..ok.. såg snabbt att jag inte hade lagt in varken Kalles eller Axels tfnnr i mobilen (klyftigt) men ingen fara, jag går ut på nätet bara och haffar Axel på msn, det är ju han som har gjort bokningarna dessutom. Nää, det var inte så enkelt, hittade inget wifi vilket ju verkade konstigt och lade ihop datorn för att gå till business area för att lösa problemet. Då står polska Unibet-Ewa där som gubben (gumman) i lådan och säger Hej, jag hörde att du hade problem?? (Fast på engelska förstås..)

Hur mycket tur var det? Hon hade kommit precis efter mig till samma tjej som jag försökte checka in hos som lade ihop två och två och berättade för Ewa vad som hänt. Vilken turkedja!! Tänk om jag hade tagit det senare flyget? Tänk om jag hade gått därifrån direkt? Ewa fixade problemet direkt förstås och nu har jag fått hennes visitkort så nu behöver jag inte vara orolig för någonting överhuvudtaget mer!  =D

Jag fick förstås inte rummet förrän klockan 15, men man får ju inte begära för mycket, jag hade ju åtminstonde ett rum!! Jag lämnade väskorna och tog med mig kameran ut på stan. Det var dags för mat också men jag hade väldigt svårt för att bestämma mig då jag inte hittade någon "vanlig" restaurang och inte är så väldigt förtjust i snabbmat. Men halal finns överallt. Vad tusan är halal?? Efter att jag hade promenerat och kollat allt ett par kvarter åt alla håll runt hotellet så hittade jag ett rätt schysst fik/bageri/lunch-ställe. Här hade dom i alla fall Ceasarsallad och det kändes som att det skulle funka. Hahaha! Jag vet ju sedan tidigare att det inte är så lätt med Ceasar tydligen, men hur svårt kan det vara? Eftersom jag är Ceasarexpert (salladen alltså) så fattar jag inte hur man kan kalla något för något som ju ändå är som ett trademark. En ceasarsallad ska vara på ett speciellt sätt, man kan inte kalla en sallad för Ceasar bara för att man lägger i lite kyckling?!

Jag brukar till och med fråga om de verkligen vet vad en riktig CS är och det vet dom minsann, och ändå blir det fel! Den här gången frågade jag inte, jag var för trött för det, jag utgick ifrån att jag inte skulle få en "riktig" CS, men tänkte att det skulle säkert bli bra ändå..  Hahaha! Ok, det var faktiskt lite kyckling i den!

Ingen romansallad, ingen parmesan, 2 dl (minst) utblandad dressingsoppa (som varken innehöll ansjovis, dijonsenap eller parmesanost), en gurkbit och två halva tomatskivor på en bädd av strimlad isbergssallad med några friterade brödliknande saker på toppen...  Jag behöver inte ens lägga upp ett foto eller hur? Geggan låg i en djup tallrik. OMG.

Efter maten köpte jag en caffe latte (det visste dom iaf hur man skulle göra..) och satte mig på uteserveringen som äntligen fått ewtt bord ledigt. Jag var redan supertrött, hade ju bara sovit 4 timmar och sedan varit uppe i tolv så det var rätt skönt att sitta där i solen fast det blåste riktigt ordentligt. Jag fick se deras roliga bussar, Londons variant på polisens piketbussar och en massa annat roligt! När jag suttit där ett tag och fotat lite emellanåt så undrade jag varför folk tittade så konstigt på mig? Folk brukar iofs titta intresserat på mig och min kamera men nu började jag undra om jag caffe latte musche eller mat i ansiktet? Det blåste rätt ordentligt så mitt långa hår flög runt hur som helst men det är sånt man får stå ut med. Jag tog upp spegeln ur väskan lite diskret för att kolla, men ingen mat var kvar i ansiktet. Det såg bara ganska häftigt ut i solen med det röda långa håret som flög omkring där jag satt och gömde mig bakom mina stora solglasögon. Jag var bara extra snygg helt enkelt.  =D


som att dö och komma till himlen!!  =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0