"Mitt livs kärlek"...

När man håller på med poker så får man lite andra sätt att se på saker och ting. Man kan visserligen tappa perspektivet helt också, men risken att det drabbar mig är faktiskt inte så stor. Dels för att jag är smartare än så och dels för att jag är väldigt ekonomisk. Men det var inte det jag skulle berätta nu..

Många pratar med sorg om deras största kärlek i livet och har svårt att återhämta sig från en brytning med någon som de tyckte var just det, sitt livs kärlek.

Men - om det vore så att vi bara hade en enda "livs kärlek" så skulle det faktiskt vara i princip omöjligt att hitta den bland alla miljoner människor som finns på jorden. Oddsen på det är i princip obefintliga! Förstår ni då att det finns flera "den rätte/rätta" och att bara för att du blivit av med ett sånt exemplar, så innebär det inte att du inte kommer att uppleva samma sak igen... snarare tvärtom, eftersom du nu vet hur det borde vara! (Tänk på det när det känns lite extra jobbigt, B!)  ;)



min nästa kommer att få det riktigt jobbigt att matcha den fantastiska tiden jag
hade med "psykopaten" innan han blev psykopat!!!  =D

Kommentarer
Postat av: Katten

Ja, jag kunde inte låta bli att spinna vidare lite på Ditt briljanta inlägg... Jag gjorde det som ett eget inlägg, det blev märkligt inte så kort... Kram!



http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11135331

Postat av: Betrayed

Ja, så vet jag väl att det är innerst inne, men det är svårt att greppa. Jag är rädd för förändringar, och är livrädd över ett liv utan N.

Att man lär sig i ett förhållande är självklart, därför har jag sagt att jag aldrig ska vara tillsammans med någon som aldrig haft ett längre förhållande. För man lär sig "spelreglerna" tidigt. N hade aldrig haft ett förhållande, och var kanske inte mogen för det..?

Jag vet att jag kommer träffa min andra hälft, frågan är bara när, var hur.. och varför? Jag tror på ödet.. så antagligen kommer jag träffa honom av en anledning, och kanske är anledningen så simpel som att för att göra varandra lyckliga.

2009-08-14 @ 09:18:35
Postat av: Åsa H

Absolut B! Och med tanke på omständigheterna så finns det nog som sagt in en Mr Right (eller Mrs) utan kanske 1000 eller åtminstonde 100. Minst!! =D

2009-08-15 @ 07:41:12
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: H

Haha, trodde nästan jag kom till min egen blogg när jag gick in på din..

Sv: Jag tänkte nog att vi kunde vara det båda två för att få in lite mer idéer i den gemensamma sängen. Så länge vi vet att det är vi som hör ihop.

2009-08-15 @ 22:05:28
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: H

Trevlig helg du också :)

2009-08-15 @ 22:07:10
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: H

Ingen fara. Fast jag skulle inte ha nåt emot om han var det också, bara lite svårt att ta upp efter så många år tillsammans...

2009-08-15 @ 22:09:44
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: Fisken

Förhållanden borde inte vara svårt...men ÄR det.

Sv: Välkommen till Dumbas! Jag kallas fisken för att jag heter det...eller snarare att det är ett smeknamn som härstammar ifrån min barndom. Nej jag är totalt kass på poker tyvärr. Vad är en fisk i poker?

2009-08-16 @ 09:29:27
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0