Mål i livet...



En annan bra sak som många glömmer bort eller inte ens tänker på, är att ha mål. Personliga livsmål förlagda över olika tidsrymder, fundera på vad du skulle vilja göra inom loppet av ett år, de närmaste fem åren och fram till om 10 år.

Om du nu börjar fundera på det här så börjar det hända grejjer direkt. Du får en känsla av positivitet och det är ju något många behöver lite extra av, speciellt nu när det börjar bli höst.

//Själv älskar jag hösten, alla färger, det sköna mörkret,  varma tjocka tröjor, läsa böcker i soffan, varm chocklad och ostmackor och massor med levande ljus hela tiden! //                
  =)                    

Finns det något du verkligen skulle vilja göra?
Vad har du för drömmar?
Vad är det som hindrar dig?
Vad är det du behöver göra och hur läng tid behöver du på dig innan du kan se till att planen går i lås?

Många får negativa tankar då de hör andra prata om mål och får associationer till negativa saker som att ha som mål att dra ner på utgifter eller gå ner x antal kilon. Det låter fantastiskt tråkigt! Och ibland nödvändigt förstås... Men förhoppningsvis har du i så fall mixat det hela med några roliga mål också?! Tex att köpa en ny kamera eller åka till Egypten och plocka apelsiner, eller solsemester i Italien eller en weekend i Paris...

Det ska ju inte vara tråkigt... Livet ska vara roligt och om du funderar ut vad du tycker är roligt så kan du väva in det i vardagen mellan jobb, dagis och middagen...

Have fun!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Har inte alla drömmar? Sen finns det ju säkert ofta hinder..



Vad har du själv för mål och drömmer då?

2008-09-26 @ 08:52:09
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: Åsa H

Kan man inte jobba runt eventuella hinder?



Ojoj, jag har många drömmar.. kommer i ett inlägg vilken dag som helst!



*note to self - glöm inte bort att skriva upp egna drömmar och mål i bloggen* =)

2008-09-26 @ 12:22:25
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: Angelica

Mnää, mina blir svåra i alla fall känner jag..

2008-09-26 @ 16:17:39
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Nu blev jag nyfiken! Vad är det för drömmar, mål och hinder??

2008-09-26 @ 19:28:47
Postat av: BarbaGul

Nee men asså det är inget speciellt.. Asså.. Jaa..

När jag var lite ville jag bli GreenPeace-aktivist haha.. Åka gummibåt ut till oljefartyg och blockera deras framfart osv hahaha.. Men den har jag släppt för rätt länge sedan..

Sen på lite äldre dar vart det ambulanssjukvårdare, men jag är fortf skoltrött så det går bort.. Den jag INTE har släppt än är att jobba som hjälparbetare eller volontär.. Ett par månader, 3 kanske för att testa på det.. Hindret är att jag har små barn.. Jag tror inte att dom skulle lida på något sätt så, men jag själv skulle längta ihjäl mig.. Klart jag skulle sakna dom med när dom blir större men det blir på ett annat sätt kanske.. Så om 5 år kanske?..



Oj vad jag lättade mitt hjärt då haha.. Själv då? :)

2008-09-26 @ 23:51:04
URL: http://barbagul.blogspot.com/
Postat av: Åsa H

Ojj vad coolt!! Fast tror du inte att det blir värre för barnen när de blir äldre och mer medvetna? Klurigt det där! Tjing för att inte vara barnvakt! *asg*

Vart skulle du helst vilja åka då? Det är ju hur som helst en dröm som faktiskt går att fixa till! Vad kul! =)



2008-09-28 @ 10:41:12
URL: http://xcobra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0