Peter Jöback, mamma och jag.

Jag gillar att ge bort upplevelser, speciellt till mamma. Middag och konsert, musical eller teater/show är skitkul faktiskt, samtidigt som man blir lite kultiverad (kanske) och får umgås lite med mamsen. Hon gillar verkligen Peter Jöback så när han släppte biljetterna till sin show var det en given födelsedagspresent. Vi började med middag på Bishops Arms, jag tänkte att mamma skulle få prova stans abolut bästa ceasar-sallad. Den var slut! HAllå???
Det blev Biff Rydberg istället, rätt ok det också och mamma vägrade låta mig betala. Hmm, jaja. Ok då. Sen knallade vi runt hörnet och in på Oscar dit dom flyttat den utsålda konserten, helt ok det också istället för Rival.

Peter har ju gjort några riktigt bra grejjer tidigare men det har inte riktigt hållit hela vägen på något sätt. Självklart är det svårt att glömma honom göra "Guldet blev till sand" i Kristina från Duvemåla. För att inte säga omöjligt.

Nu blev jag däremot riktigt förvånad. Kluriga underfundiga texter tillsammans med hans röst och showiga stil är en helt oslagbar kombination. Han får verkligen inte den uppmärksamhet han förtjänar! Han har vuxit upp och är både charmig och rolig i snacket mellan låtarna och bjuder väldigt mycket på sig själv. Lyssna på musiken! Väldigt tidigt i showen insåg jag att jag ta mig tusan måste låna mammas cd och spela av! Här är lite foton - inte allra bästa kvalitén men det var förstås lilla kameran som fick följa med här.

image283image284image285image289image292image293image295image297

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0