...aaatjoh!

...det är synd om mig ikväll...
jag kunde inte vara kvar på jobbet igår för jag hade så sjukt ont i halsen, feber och allt... kändes som en golfboll satt fast i halsen. Åkte hem vid 20:30 ungefär, skulle svänga förbi affären och köpa glass till halsen och näsdukar till näsan innan jag kunde få bädda ner mig i sängen. Vid trafiklysena på Frösundaleden i höjd med Statoil Råsunda så bara dog bilen...  Skojjar du?! Jag har INTE LUST MED DET HÄR just nu....  Jag vill ju bara HEM!

Försökte ringa mannen i mitt liv men han var på jobbet och kunde inte ens svara i telefon...  Man kan ju inte ens TÄNKA ordentligt när man är sjuk..  Usch vad jobbigt allt blev.. Jäkla Rolle.

Ringde bärgare för att kolla priset. 1500 i grundavgift. Tack. Jag återkommer... Kanske.

Så jäkla ont i halsen. Jag lägger mig i baksätet och sover en stund?!
Gick in på macken och köpte en glass för att dämpa det onda i halsen.
-Du råkar inte ha en polare som kör bärgare eller har dragkrok?
-Näe..
-Nähepp.. (dina polare har väl inte ens körkort....)   =/    

Gick ut igen. Ställde mig på macken och tittade på bilen som stod bara några meter bort, på helt fel sida precis före korsningen på en jäkligt trafikerad genomfartsled. Vad fan ska jag göra? Jag kan ju inte lämna bilen där? Inte kan jag putta undan bilen själv heller. Hmm. Parkeringen på högra sidan när man åker in till macken har boendeparkering. Där skulle bilen faktiskt kunna stå ett tag. Men hur fan ska jag kunna få den dit? Tvärs över Solnas största korsning från fel håll?!

Ok, jag måste hitta någon eller två som kan hjälpa mig att putta bilen till parkeringen, så får det bli. Vände mig om och skulle gå in på macken igen för att ragga hjälp när jag ser en liten typ lätt lastbil/pick-up variant som står där bara och ser dum ut?! NÄR kom du dit? Och var är den som kör dig?? VÄRLDENS största dragkrok avgjorde saken, jag ställde mig där vid bilen och hoppades att jag inte skulle skrämma iväg någon.. Eller att han skulle ha skitbråttom någonstans eller bara var en skitstövel och inte vill hjälpa en dam i nöd.

Som tur var stämde inte mina farhågor. Det var en kanonsnäll person som "inte hittar någonstans och bara är här uppe i Stockholm för att jobba lite". Han hjälpte mig att bogsera bilen ÄNDA HEM! Inte så långt men ändå...  TACK snälla du! Jag ville ge honom pengar som han kunde slösa på en lite godare lunch än vanligt dagen efter men han totalvägrade..

Han konstaterade dessutom lite snabbt att det var generatorn som inte laddade som den skulle, den kostar bara 1000:- begagnad så det är inte så farligt...  Nä kanske inte, men morfars bil är så rostig så den kommer aldrig gå igenom en besiktning till och det är dags redan senast i januari så det känns som att det är jäkligt onödigt helt enkelt...  Morfars bil... jag kommer sakna pärlan! Jag har haft den sedan -95 nu, den har bara gått totalt 14 100 mil. Det är bara jag och morfar som har haft den. Han gav den till mig när han inte kunde köra själv längre. Älskade morfar - jag saknar dig! Och nu har bilen dött också. Och själv är jag kanonförkyld och måste vara frisk till helgen.

Ibland är inte allt så kul.
Begravning på fredag också.
Nej inte för bilen...
Begravningen är för en oerhört trevlig och givmild person som jag ganska nyligen lärt känna och som gick bort alldeles för tidigt. Fast det gör ju alla som dör förstås. Försvinner för tidigt. I alla fall för oss som är kvar.

R.I.P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0