Ut med skiten! del 3

Sov superlänge men inte kände man sig utvilad för det inte...
Jobb på CC till mitt i natten, vi kom hem vid 0130 eller så, då hade man spelat ner till de 9 sista som skulle få spela finalbordet på söndagen. Jag var rätt spelsugen efter att ha sprungit runt och tittat på bra pokerspel i flera timmar så det blev till att öppna locket på den lilla svarta..  =)
Rätt mysigt tycker jag... Jag kom plötsligt på att jag ju kunde ställa in mina vinflaskor i barskåpet och ta ur ALLA nycklarna ur bokhyllan, då skulle hon ju inte kunna ta sig in så lätt, varför har jag inte tänkt på det förut? Gick och hämtade de 3 som var kvar och ställde in dom i barskåpet..
Där stod en flaska Passoa-likör, en liten kiwi/jordgubbslikör, en starkvinsglögg, en presentförpackning med små tequilaflaskor, 6 st, som jag fått av mamma för typ 2 år sedan då hon var i Mexico, samtliga flaskorna var oöppnade när jag såg dom sist...  Nu var dom - ja just det...   TOMMA.

*djup suck* jag tog de "nya" tomma flaskorna och ställde dom tillsammans med de andra på köksbordet och struntade i allt annat och satte mig bredvid Rolle i soffan istället och väntade på att turren skulle börja.
Sjukt. Idiot. Jävla skit. och lite besvikelse.....

Gissa vem som kommer hem strax efter 03? Dålig tajming, 2 turrar hade precis startat... Rolle fick ta över pokern, jag gick direkt in till L. Hon fattade direkt vad det handlade om fast jag blev lite förvånad då hon sa: -Du vill prata med mig om mina spritproblem eller?? Ehh, ja precis. Vad fan håller du på med? Det här hade pågått under en längre tid förstås, fast hon alltid sagt att hon inte dricker sprit, och jag har heller aldrig under alla år någonsin sett henne dricka sprit så jag hade ingen anledning att inte tro henne. Däremot har det varit folköl nästan varje kväll - typ 1-3 stycken (vad jag vet) men det känns inte som att det är mitt problem faktiskt. Hon är vuxen.

Hon hade sina kläder i en av min garderober i sovrummet men det slutade hon med för ett halvår sedan eller så. Det påstod hon vara för att hon inte ens kunde gå in i mitt rum då hon visste att det fanns spritflaskor där..?! Dom stod ju inte direkt framme?! 
- Tycker du att jag är dum i huvudet?
- Nej absolut inte du är den starkaste människan jag någonsin träffat!
- Hur i helvete kan du då fylla flaskorna med vatten och tro att jag inte ska märka något??
- Men det var ju för att jag ville att du skulle märka något, det har varit skitjobbigt!
- Varför har du inte sagt något då?
- Jag har faktiskt försökt få hjälp?
- Varför har du inte sagt något då? Du vet ju var jag jobbar!!! ???
- Nä men det var så jobbigt. Jag har faktiskt inte druckit sprit på flera månader, jag dricker bara öl!
- Ehh? Ok, du har fattat att du har problem och behöver hjälp och det har du fixat, men du fortsätter att dricka öl????
- Ja, precis!
- Men, det är ju SAMMA SAK?? Då kan du ju lika gärna dricka sprit också, vad är det för skillnad???
Förresten, det spelar ingen roll, du får flytta nu. NU. Packa ihop dina grejjer.
- Men jag måste sova, jag ska jobba imorgon.
- Det känns inte som att det är mitt problem, jag vill inte ha dig här när jag inte är hemma.
- Men vart ska jag ta vägen? Det är ju mitt i natten?!
- Ring någon av dina kompisar.

Gick ut i vardagsrummet igen. Det gick rätt bra i turrarna. Satt och spelade i 2 timmar ungefär innan jag insåg att det var helt tyst och inte ett ljud ifrån L's rum.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0