Min värsta badbeat...ever...

Fast jag tror inte att det kan bli värre än så här..

Spelade supersatelliten till Swedish Open igår. 120 deltagare. 16 platser till Main Event. Jag blev rätt snabbt chipleader på bordet bland fler kända ansikten, jag vet tyvärr inte vad dom heter, förutom Lai förstås.

Jag spelade riktigt bra trots att jag fick folda en massa händer de första 2 timmarna då jag antingen fick skitkort eller bra kort med helt fel floppar. De här grabbarna spelar rätt vilt så jag kände inte för att chansa direkt. När jag sen fick bra kort och rätt flopp så vann jag handen rätt enkelt, dom var nyfikna och ville se vad jag hade för kort och det kostar såklart. 4 såna händer så var jag chipleader med dubbelt mer än average.

Blindsen ökade rätt fort så jag kunde ju inte sitta och vänta hur länge som helst. Blindade bort 4 000 innan jag fick QQ. Raisade blindarna förstås och fick svar av en kille som varit svag länge och bara hade 4500 kvar, jag hade redan lagt in 2000 så det var bara att syna. Givetvis har han KK. Jaja, det kunde blivit dyrare...  Direkt efter får jag 88 och efter en passande flopp går jag all-in med 5000 eller nåt och får syn av en kille som jag vunnit varje hand vi spelat hittills. Kändes rätt ok. Ännu bättre när han lägger upp 55. Mina åttor håller och han får lämna turneringen.

En lite rolig anekdot mitt i allt detta var när spelaren 3 platser efter mig ser ett av mina kort när dealern fumlar ner kortet i markerlådan. Jag kollade kortet, det stämde det han sa, klöver 2, så jag fick ett nytt kort. Ett ess till..  *s* Killen som berättat att han sett kortet gick all-in med sina sista 17-1800 och jag kunde förstås inget annat än att syna! Vad ska jag göra?! =) Jag kommer ångra mig sa han innan jag la upp mina AA och givetvis hade han rätt i det, han fick inte vara med i turneringen längre eftersom jag tog hans sista marker..  hehe.

Jag var nere på 5000 tidigare och dubblade upp med åttorna, hamnade på 4000 ett tag efter det dubblade upp till 8800, blindsen tog stora tuggor nu, 600/1200 på bara 7 spelare, sen 800/1600 och jag var tvungen att göra något, bara 38 spelare kvar.. 1000/2000 och det kändes riktigt jobbigt att lägga stora blinden. Tills jag såg korten. Jag hade hittat AA i helt rätt läge! Lai höjer till 5000 på lilla blinden, ny kille vid bordet bredvid Lai går all-in, han har 28 000 eller nåt, alla foldar och jag måste givetvis gå all-in. Perfekt tillfälle och nu blir det ju minst en trippling även om inte Lai går med. Det borde faktiskt säkra min biljett! Härligt!! Vi är bara 2 och han lägger upp JJ - Underbart!! Jag vänder upp mina AA och det går ett sus genom bordet men dom tycker att det är rätt tillfälle för mig såklart... Inga knektar på floppen nu bara säger jag högt samtidigt som dealern lägger upp floppen...  J-7-J......  FYRTAL får han på floppen?!?!?!?!?  HUR är det möjligt??????????????  Jag är  ute på 26:e plats...

*suck*

I morse insåg jag det positiva i händelsen (det finns ALLTID något positivt i ALLA händelser, ibland är det bara jäkligt svårt att hitta...) det blir inte lika svårt att jobba i helgen, jag ska ju göra reportaget och en massa intervjuer under tävlingen... Men FAN vad nära det var den här gången..  =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0