Tog en öl med båtflyktingen..

image206

Eller vad ska man kalla dig nu Gia?  =)

Spelade dartmatch direkt efter jobbet och hade tänkt åka hem direkt efter för att ag var så jäkla trött. Blev skitsur när jag kom till matchen och upptäckte att lagledaren satt upp mig på singel före dubbeln - jag har spelat så himla många år och både jag och hon vet att det inte går. Dessutom mötte vi mitt gamla lag så det var extra känsligt. Beställde en Latte av den nya personalen och det var det värsta jag druckit i HELA mitt liv! Finns det något värre än en dålig Latte? Förresten - HUR kan man misslyckas med en Latte???

Jag blev tydligen tillräckligt förbannad för att gör anågot jag aldrig lyckats med tidigare, trots att jag dessutom spelar som en kratta nu för tiden eftersom jag inte får iväg pilen - så lyckades jag vinna matchen och dessutom med 3-0. Fantastiskt! Vi förlorade vår dubbel istället (*s*) och det blev en avgörande match som jag och Careén förlorade, men jag var jäkligt nöjd ändå faktiskt - kan man vara annat? Under tiden hade Gia ringt från "källaren" och pratat med min telefonsvarare, "strunta i allt annat och kom hit istället, tänk på att jag flyttar till Åland på söndag!! Jag lånade en tröja (eg en himla fin blus) av en av tjejerna i laget och struntade i allt annat och gick dit. Så svårövertalad var jag..  =)

Efter en liten sunds spel med kalla kort och kallt bord och kalla medspelare runt bordet och minus 100 så övertalade jag Gia att via skulle gå till CC istället. Gia var ungefär lika svårövertalad som jag var innan..  =)
Här kommer det roligaste, vi fick plats direkt, på samma bord och efter ett par timmar hade vi verkligen rensat bordet!!!!!  Jag ljuger inte - vi tog grabbarnas marker - alltihop! Vi spelade 20/20 Texas No Limit och när vi fick byta bord för att det inte var några fler spelare kvar så hade vi tillsammans över 15000! Jag vet inte vad Gia gått in med men jag hade gjort ett upptag och Gia max 2, så det var rätt fantastikt faktiskt! Härligt avflyttningsminne va Gia??  =) 

Gia var smart och slutade spela, klockan var mycket och hon skulle upp tidigt idag (gick det bra att komma upp Gia? Jag hade problem och jag skulle inte upp förrän vid 13...) medans jag satte mig på nästa bord. Eftersom det var samma sorts bord så fick man inte ta undan några pengar och ni kan  ju gissa hur det påverkade de nya spelarna....  Gick upp 5000 till innan jag gick ner dom igen, klockan var halv 5 så det var dags att sluta ändå. Plus 8 är helt ok tycker jag.  =)
Fast det bästa var ju att Gia också fick ett litet flyttbidrag!
Kram på dig Gia - synd att du inte ska med till Tallin..
image205

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0