Jag älskar julen!!! Men det skulle vara skönare om den var på semestern..

image272
Det har varit lite stökigt sista tiden, alldeles för mycket jobb och andra grejjer och jag hinner fan inte med. Eller sista tiden...det började lite före jag slängde ut "innbon" faktiskt. Eller kanske tidigare än så?
Men det är ju så mycket jag måste hinna med och så mycket kul jag vill göra plus vanliga jobbet på heltid och det roligaste jobbet på deltid och fota för nöjes skull och spela poker och...

En av tjejerna på jobbet som ska gifta sig i augusti satt och höll på med förinbjudningarna till brölloppet som ska vara i Grekland i augusti. Just därför måste de skicka ut inbjudningarna till de i Sverige lite tidigare eftersom det kräver lite planering. Fasiken Åsa, jag kan inte fixa till och ändra själva utskriften och kan man inte fixa så det blir på flera sidor och lite mindre? Joo, det är klart - men det går nog inte i det där programmet här på jobbet, har du inget sånt program i datorn hemma? Där kan du garanterat ändra inställningarna så det passar för en mindre dubbelvikt grej, så vänder du bara på pappret så kan du ju "trycka" på baksidan också...

-Jaha. Men går det inte här då? Nä, inte i det här programmet..  Nähä..nej jag har inget sånt program hemma, jag är helt värdelös på sånt här med design och grejjer.
Det är inte ens en sekunds fördröjning innan min mun säger :
-Jaha, nej men jag kan fixa det åt dig, men det kommer ju ta några dagar, jag jobbar fem pass på raken nu och över helgen (för typ 2 veckor sedan) ....   Bra Åsa, du hade ju så lite att göra redan innan så - varför inte skaffa lite mer?! 
image273

Efter typ 3 dagar och 3 tunga pass på jobbet (jobb1) så lade jag undan allt det andra jag behövde fixa för att snabbt göra klart inbjudningarna så jag kunde lägga undan åtminstonde den grejjen. Öppnade datorn.

Den "nya" datorn hade förstås inte fått in det programmet eftersom jag inte använder det så ofta.
Den gamla stationära datorn rensade jag eftersom fd innbon laddade ner virus i den, och efter det la jag inte in några program alls eftersom det var hon som använde den datorn.
Den gamla bärbara rensade vi helt för att Rolle skulle kunna låna hem den ett tag och han använder definitivt inte det programmet...  Bra Åsa! Du har lovat att fixa en grej med ett program som du inte ens har längre! Perfekt!

Ringa, ringa, ringa, leta, leta, ringa mer, fan är det INGEN som har det där programmet längre??
Hittade till slut, fick låna skivan och börja mitt i natten med att lägga in programmet i datorn förstås. Nåja, det gick rätt snabbt, fördelen med det här programmet är att jag kan det utan och innan och inte behöver fundera på hur lösa problemet. Jag fixade lite och var tvungen att ändra lite eftersom jag inte hittade rätt typsnitt men det blev faktiskt riktigt fint när det blev klart (efter ett par timmar mer än jag trodde förstås). Riktigt bra blev det. Det var värt det. Och girlfriend blev jätteglad! God Jul på dig gumman!  =)

image274
Kollade, planerade, sover dåligt, jobbade, städade, kan inte sova, ingen mat att ta med till jobbet, jag måste julpynta, vad f-n ska jag köpa för julklappar, sover dåligt - NÄR ska jag köpa julklappar, jag måste julpynta, var ska vi vara, HUR ska vi vara, sover skitdåligt, jobbade, jobbade, (det är jobbigt på jobbet i jultider, folk mår skitdåligt...) och jag sover skitdåligt. Råkade se i almanackan att SHIT det är JUL om en VECKA?!?!?!?!? Jag måste julpynta också..

PU samtal på jobbet.
Hur mår du?
Skit.
Vad kan jag göra?
Kan chefen vara snäll att skjuta fram julen i två veckor?! (minst)

Kommentarer
Postat av: MyyZz

Men vännen ... ta hand om dig, jag vet att det kan vara snävt att göra det ibland men se till att inte käften glappar när folk säger saker ... jag är likadan bara för att man kan så ska man vara snäll o hjälpa till. Iofs ... det är väl najs att se när folk blir glada:-)

Hoppas du får ta det lite lugnt under helgerna nu, gissar att du oxo är i gbg:-)

Kram på dig

2007-12-25 @ 19:08:52
URL: http://blogg.myyzz.nu
Postat av: Ruben

God Jul på dig!

Fina julbilder du har förresten på din bloggsida.

2007-12-30 @ 13:27:27
URL: http://ruben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0